Tüp Bebek Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Tüp bebek tedavisinde adaylara uygulanan yöntemler, 2 değişik grup içerisinde inceleme altına alınır. Bu yöntemlerden bir tanesi, kısa tüp bebek tedavisi şeklinde ifade edilir. Bu tedavi yöntemi, en kısa süreli olan tüp bebek tedavisidir ve bu tedavi ortalama 15 gün civarında tamamlanır.

Prof. Dr. Ulun ULUĞ tarafından yazıldı. 0 yorum 5381 görüntüleme

Tüp bebek tedavisi ne kadar sürer?

Bu yöntemin haricinde daha etkili olan bir başka tedavi yöntemi de bulunmaktadır. Ancak bu tedavinin uygulanan protokolleri ile beraber ortalama tamamlanma süresi 20 gün civarında devam ettiği ifade edilir. İşin aslı, tüp bebek tedavisinin belirli olan net bir tedavi süresi bulunmamaktadır.

Tüp bebek tedavisinin tamamlanma süresini, anne ve baba adayları kendileri belirlemektedir. Kısacası, her adaya yapılacak olan tedavi yöntemi, diğer adaylara uygulanan tedavi yöntemlerinden biraz daha değişik olmaktadır. Bir takım hasta grubu, tedavinin bütün aşamalarından bir bir geçmek zorunda iken, bazı hasta grupları da hastalıkları çok ileri olmadığı için, duruma göre son adımdan dahi başlayabilmektedir. Bu sebepten dolayı da, adaylara uygulanan tedavinin süresi kişiden kişiye farklılık göstermektedir.

Ancak yine de belli bir süre verilmesi gerekir ise, yaklaşık olarak 10 gün ile 15 gün civarında farklılık gösteren bir tedavi sistemine sahiptir. Tüp bebek tedavisinin uygulanması esnasında, hastanede kalınmasına gerek yoktur. Doktor tarafından gerçekleştirilen tedavi günlerinde hastaneye gelinerek, tedavi gerçekleştirilir ve daha sonrasında gün içinde aday evine taburcu edilir. Tüp bebek tedavisi uygulanması sırasında, tedaviyi gerçekleştirecek olan adayın erkek olması halinde, baba adaylarının tedavisi 1 gün gibi kısa bir süre içerisinde tamamlanmaktadır.

Tüp bebek tedavisi tamamlandığı zaman, başarısız sonuç ile karşılaşma ihtimali de göz önüne alınmalıdır. Tedavinin başlaması ile beraber, yumurtalıklardan beklenen cevabın alınmaması durumunda, tedavinin sonlandırılmasına bile gerek görülebilir. Baba adayı tarafından, spermlerde hareketli bir sperme rastlanamaması durumunda da, aynı şekilde tedavinin iptal edilmesi söz konusu olabilmektedir. Büyük bir ihtimal ile başarı sağlanması mümkün olan bu tedavi yönteminde, çok az da olsa bir iptal olma durumu da bulunmaktadır.

Tedavide bekleme süreci nedir?

Embriyo transferinin de gerçekleşmesi ile ortalama 15 gün sonra, anne adayına hamilelik testi yapılır. Bu 15 günlük süreç, oldukça sıkıntılı ve zorlu bir şekilde geçebilmektedir. Adaylar kendilerini bu zor döneme, tedaviye başlamadan önce hazırlarlarsa, psikolojik olarak kendilerini daha rahat hissederler. Çünkü böyle uzun ve yorucu bir tedavinin ardından, her zaman için başarılı bir sonuç sağlanamayacağı, tüp bebek tedavisine başlamadan önce çiftlere bildirilmesi ve çiftlerin de kabul etmesi gereken bir durumdur. Yapılan çok sayıda ki araştırmanın sonucunda, elde edilen en iyi başarı oranı 2.ve 3 denemelerde meydana geldiği datalara kaydedilmiştir.

Bu bekleme dönemi içerisinde, adayların kendilerini oyalayacak herhangi bir hobi bulması ve oldukça rahat bir şekilde davranması gerekmektedir. Çünkü yaşanan yoğun stres sonucunda, hamile olabilme olasılığı, büyük bir oranda risk içerisine girer.

Tüp bebek tedavisinde sigara, alkol ve beslenme tedavinin süresini etkiler mi?

Tüp bebek tedavisinin uygulamasına başlamadan önce, sigara ve alkol kullanımına son vermek gerekmektedir. Baba adayının sigara içmesi halinde, tedaviye başlamadan en az 2 ay önce sigarayı bırakmaları gerekir. Aşırı kiloya sahip olan anne ve baba adaylarının, tüp bebek tedavisine başlamadan önce, vücutlarında bulunan fazla kilo ve yağlarından da kurtulmaları, tedavisinin sonucunda başarı elde edilebilmesi açısından önem taşır. Var olan aşırı kilo, tüp bebek tedavisini olumsuz açıdan etkilemektedir. Bunun sonucunda da, başarı oranlarında azalma ile karşılaşılır. Bu konuda, sadece tüp bebek tedavisi ile sınırlı değildir. Bebek sahibi olamıyor ve tedavi olmayı da istiyorsanız, mutlaka tedaviye başlamadan en az 3 ay öncesinden sigara, alkol ve buna benzeyen zararlı ve bağımlılık etkisi yaratan maddelerden olabildiğince uzak durmanız, tedavinin sonucu bakımından yararlı olacaktır.