Blastokist Transferi Kimlere Uygulanmaktadır?

Prof. Dr. Ulun ULUĞ tarafından yazıldı. 0 yorum 5293 görüntüleme

Blastokist transferinin avantajları nelerdir?

• Embriyolar 5. Güne kadar bekletilir. Bu sebeple daha kaliteli ve sağlıklı hücreler meydana gelir.
  • Büyüme daha fazla olduğundan ana rahmine tutunma şansı daha fazladır.
  • Çoğul gebelik için herhangi bir risk oluşturmamaktadır
  • Tüp bebek tedavilerinde blastokist transferi ile OHSS riski daha fazla olan kadınlarda bebek sahibi olma şansı yakalamaktadır.

Blastokist kalitesinin anlaşılması için gerekenler nelerdir?

• Döllenmiş hücredeki (embriyo) bölünme hızı
  • Bu hücreler arasındaki atıklar
  • Embiryonun boyutu
  • Hücrenin sayısı gbi faktörler blastokistin kalitesinin anlaşılmasını sağlamaktadır.
  • Embriyoların hücre bölünme hızları ve hücre boyutları arasındaki farklar gibi faktörler, dikkate alınır ve titizlikle araştırılır. Bu sayede de en kaliteli hücre blastokist tespit edilir.

Blastokist transferi ardından gebelik testi ne zaman yapılır?

Tıpkı embriyo transferinde olduğu gibi blastokist transferinden sonra da 12 gün sonra gebelik testi yapılarak tedavinin sonucu tespit edilebilir.

Blastokist transferinin riskleri nelerdir?

5. güne kadar hücreler takip edildiğinde, ender olarak da görülse hiçbir embriyonun bu aşamaya gelemesi ve transferin gerçekleşmemesi ihtimaller dahilindedir. Fakat 5. Güne dek gelişmemiş bir embriyonun 3. Günde transfer edilmesi durumunda dahi gebelik oluşmaması mümkündür.